Budownictwo drogowe
Na wypełnieniu keramzytowym można wykonać różnorodne konstrukcje drogowe. W każdym przypadku dąży się do uzyskania efektu równomiernego nacisku konstrukcji na podłoże. Gwarantuje to ciągłość i prawidłowy profil końcowej nawierzchni.
Wykonanie odciążenia podłoża przy użyciu Leca® KERAMZYTU geotechnicznego na przykładzie wybranej realizacji. Zgodne z wtycznymi GDDKiA.
Problem: osiadanie podłoża, które skutkowało deformacjami i uszkodzeniami nawierzchni. Wielokrotna naprawa odkształconej nawierzchni, polegająca na wypełnieniu nierówności masą bitumiczną okazywało się jedynie rozwiązaniem doraźnym. Podłoże nadal osiadało, a dalsze jego dociążenie tylko potęgowało problem.
Rozwiązanie: odciążenie podłoża przez zastosowanie lekkiego wypełnienia w celu kompensacji występujących naprężeń.
ROZWIĄZANIE KROK PO KROKU
Korzyści
▮ Szybkie wykonanie wzmocnienia
▮ Bez przerw technologicznych
▮ Budowa z wykorzystaniem podstawowego sprzętu budowlanego
▮ Ograniczona ilość robót ziemnych
▮ Możliwe oszczędności w porównaniu do innych metod
▮ Elastyczność w planowaniu prac, kolejnych odcinków i jezdni
▮ Możliwa realizacja z zachowaniem ciągłości ruchu
▮ Rozwiązanie na lata
Rozwiązanie hybrydowe
Odciążenie z keramzytu pozwala usprawnić posadowienie pośrednie – ograniczyć długość lub ilość potrzebnych kolumn/pali. Ciężar Leca® KERAMZYTU geotechnicznego to zaledwie ok. 20% ciężaru konwencjonalnych kruszyw. Pozwala to zredukować obciążenie generowane przez nasyp nawet o połowę (w przypadku wysokich nasypów wielkość redukcji obciążeń może osiągnąć 65%).
Inne przykładowe rozwiązania
Zobacz także
LECA® KERAMZYT GEOTECHNICZNY