Budownictwo kolejowe
Drogi kolejowe to ważny element infrastruktury komunikacyjnej i transportowej. Chociaż nasypy kolejowe są kojarzone z ciężkimi materiałami, to lekkie wypełnienie sprawdza się jako odciążenie wbudowane poniżej torowiska, które wytrzyma nawet obciążenia dynamiczne od pociągów dużych prędkości.
Wykonanie wzmocnienia podłoża przy użyciu Leca® KERAMZYTU geotechnicznego na przykładzie wybranej realizacji. Zgodne z wytycznymi PKP-PLK.
Problem: podwyższenie nasypu kolejowego posadowionego na słabonośnym gruncie. Zwiększenie obciążenia groziło wystąpieniem zwiększonych i nierównomiernych osiadań.
Rozwiązanie: wykonanie wzmocnienia podłoża przez zastosowanie lekkiego wypełnienia w celu kompensacji występujących naprężeń.
ROZWIĄZANIE KROK PO KROKU
Korzyści:
▮ Szybkie wykonanie wzmocnienia
▮ Bez przerw technologicznych
▮ Niezależne od warunków pogodowych
▮ Budowa z wykorzystaniem podstawowego sprzętu budowlanego
▮ Zredukowana ilość robót ziemnych
▮ Możliwe oszczędności w porównaniu do innych metod
▮ Możliwe wykorzystanie transportu kolejowego
▮ Możliwa realizacja z zachowaniem ciągłości ruchu na sąsiednim torze
▮ Rozwiązanie długowieczne i trwałe z możliwością recyklingu
Lekkie wypełnienie ze ścianką szczelną
Zastosowanie lekkiego wypełnienia z keramzytu pozwala wykonywać nasypy w bezpośrednim sąsiedztwie zbiorników wodnych. Leca® KERAMZYT geotechniczny zapewnia kompensację obciążenia słabonośnego podłoża i redukcję parcia na ściankę szczelną. Elementy ścianki szczelnej mogą być krótsze, a ich profile niższe bez obniżenia nośności i stabilności całej projektowanej konstrukcji. Lekkie kruszywo Leca® zapewnia nie tylko odpowiednią nośność, ale również skuteczne odwodnienie całego nasypu i drenaż. Podobne rozwiązania stosowane są przy nabrzeżach przystani i portów.
Inne przykładowe rozwiązania
Zobacz także
LECA® KERAMZYT GEOTECHNICZNY