OBWODNICA, KOSZALIN

Zastosowanie Leca® KERAMZYTU pozwoliło na odciążenie podłoża.
Ze względu na bardzo trudne warunki gruntowe (m.in. występowanie podziemnego zastoiska wodnego) porozumienie między inwestorem a wykonawcą co do sposobu rozwiązania problemu wymagało czasu. Po przeprojektowaniu i korekcie przebiegu trasy S-6 można było rozpocząć wykonywanie lekkiego nasypu na tzw. poletku doświadczalnym.
Na obszarze, na którym występują grunty słabonośne wykonano kolumny w odpowiedniej rozstawie, następnie zostały one zwieńczone kruszywowym materacem transmisyjnym z zastosowaniem odpowiednich geosyntetyków.
Na tak przygotowanym podłożu został wykonany lekki nasyp drogowy z zastosowaniem Leca® KERAMZYTU.
Nasyp ten to warstwa Leca® KERAMZYTU 8 /10-20 mm o miąższości 1 m, zawinięta w geotkaninę, następnie warstwa piasku-pospółki również w geosyntetyku i kolejna warstwa Leca® KERAMZYTU 8/10-20 mm o miąższości 1m.
Na tak przygotowany nasyp można układać warstwę wzmacniającą, a następnie konstrukcję drogi (nawierzchni).
Zastosowanie keramzytu pozwoliło na redukcję sił pionowych o 3 tony na m2 w porównaniu z nasypem tradycyjnym.
Informacje o projekcie
- Obiekt: Obwodnica Sianów –Koszalin w ciągu drogi krajowej S-6
- Lokalizacja: GDDKiA O/Zach. Pom.
- Data realizacji: 2018-2019 r.
- Kruszywo: Leca KERAMZYT geotechniczny 8/10-20 R
- Ilość: 6480 m3